top of page
חיפוש

איזה יוגה את מלמדת?


הרבה פעמים שואלים אותי איזה סוג יוגה אני מלמדת.


השאלה הזו היא יותר מורכבת ממה שנדמה.


התשובה הפשוטה לכך היא - אליינמנט יוגה. זה מה שכתוב על התעודה שלי וזה הבסיס להוראה שלי.


מה זה אומר?


זו שיטה ששואבת השראה מאיינגר יוגה ומיוגה תרפיה. הדגש הוא על שהייה בתנוחות ודיוק שלהן. לאורך השיעור אני מדברת הרבה, נותנת הנחיות, דגשים, דיוקים, מציעה התאמות לתנוחות בהתאם למצבו הגופני של התלמיד באופן כללי ובאותו יום באופן ספציפי. חלק מההתאמות נעשות דרך שימוש באביזרים - שמיכות, רצועות, קוביות, בולסטרים ועוד. האביזרים מאפשרים לנו להפיק את המירב מהתנוחה כשהגוף שלנו לא במקום שיכול לבצע את התנוחה בצורה ה״קלאסית״, אבל גם מאפשרים לנו להרפות לתוך התנוחה כי הם מספקים לגוף תמיכה.


אבל אני לא רק מורה ליוגה, אני גם רקדנית. במהלך השנים צברתי ידע רב מהעולם של הריקוד והתנועה. התנסיתי בסגנונות שונים, חקרתי את הגוף שלי דרכם, למדתי המון על עצמי ועל הגוף דרך התנועה. אספתי כלים, תרגילים וחוויות שעיצבו חלק גדול מהידע שיש לי היום. הרבה מההוראה שלי מוקדשת לניסיון לדייק, להנחות וללמד מתוך התובנות שהגוף שלי ספג לאורך השנים, מתוך החוויה והפרספקטיבה האישית שלי, שלא כתובה באף ספר ושלא מלמדים אותה בשום מקום.


בנוסף, אני בשנה הרביעית ללימודי אוסטאופתיה. הלימודים האלו העשירו את הידע התיאורטי שלי על הגוף והרחיבו מאוד את היכולת שלי להבין אותו, להתבונן עליו ולחקור אותו. הם שכללו את היכולת שלי לנתח את הגופים של התלמידים שלי, להבין תנועה, להבין איך לעבוד עם כאבים ואיך לדייק ולהעשיר את ההוראה שלי.


אבל מעל לכל הכותרות הללו, אני אישה עם תכונות אופי, רגש, מחשבות. כל צעד שעשיתי וכל בחירה שבחרתי הובילו אותי לאיפה שאני ולמי שאני היום. מבחינתי ההוראה היא לפני הכל מפגש. הזדמנות לחלוק עם התלמידים את עצמי. את הידע, הניסיון, ההבנה, הכלים, התפיסות, המחשבות, התובנות, התחושות, הרגשות ולמעשה מכלול הדברים שהופכים אותי להיות מי שאני. זה הרבה מעבר לשיטה כזו או אחרת. למעשה זה להציע את עצמי ואת מה שיש לי לתת לעולם, בתקווה שזה יפגוש אנשים שמעוניינים לקבל את זה.


לכן כששואלים אותי איזה יוגה אני מלמדת, אני מעדיפה פשוט לומר - יוגה עם יעל :)


מזמינה אתכם לשיעורי השבוע הבא:

יום ראשון 30/10 בשעה 19:30

יום שלישי 1/11 בשעה 20:00


סופשבוע נפלא לכולם!




33 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page