top of page
חיפוש

על היתרונות של עבודה בזוגות (או שלשות) בשיעורי יוגה

תרגול יוגה הוא במידה רבה תרגול אישי.

אני מול עצמי.

לפגוש את עצמי כל יום מחדש, במקום שבו אני נמצאת, עם מידת האנרגיה שיש לי היום, עם היכולות של הגוף שלי היום, עם המצב הרגשי שלי היום, עם המצב התודעתי שלי היום.


כשאני מתרגלת בשיעור יוגה קבוצתי, אני פוגשת את עצמי יחד עם עוד אנשים, שכל אחד מהם גם פוגש את עצמו. אבל אנחנו גם נפגשים כולנו יחד, עושים את אותו הדבר, באותו הזמן ויש לזה ערך אדיר. להיות חלק מקבוצה, ממשהו גדול יותר שקורה.


אבל יש לזה עוד ערך שאני מזהה. כשעובדים בזוגות במהלך השיעור יש לנו אפשרות להרוויח יותר מהתנוחות. לעשות דברים שללא הפרטנר היה לנו הרבה יותר קשה לעשות, אם בכלל זה היה אפשרי. קצת כמו ששימוש באביזרים שונים במהלך התרגול מאפשר לנו לעשות דברים שלא יכולנו בלעדיהם.


אז בדיוק כפי שרצועה, קוביה, בולסטר, שמיכה וקיר הם אביזרים שיכולים לשרת תרגול מדוייק ומותאם יותר, כך גם עבודה עם פרטנר :)


בשיעור האחרון עבדנו בשלשות. המטרה של התנוחה הזו הייתה לאפשר לפרטנר שעובד להאריך את הגו שלו עוד ועוד.

איך עשינו את זה?

קיבענו את האגן שלו אל הקיר - פרטנר אחד מכל צד - ויצרנו עוגן בצד אחד של הגו, כדי לאפשר לצד השני להתארך עוד ועוד בעזרת התרחקות של הידיים לפנים. ללא קיבוע האגן, הנטייה היא לתת למשקל האגן לבוא לפנים יחד עם הידיים ואז אנחנו פשוט מניעים את הגו מצד לצד ולא באמת יוצרים בו אורך.


עבודה זו בשלשות עזרה להעביר נקודה. לחוות חוייה ספציפית של האפשרות שהעבודה עם עוד אנשים יוצרת.

עקרונית, אפשר לעשות את זה גם לבד. אבל כשמתנסים בזה באופן הזה, כשכל מה שאני צריכה להיות מרוכזת בו הוא להתארך לפנים בעזרת הידיים ולא להתאמץ על להשאיר את האגן מאחור - יש לי אפשרות לקבל טעימה מהחוויה הגופנית שאני מחפשת ליצור ואז לעשות את זה לבד, זה הרבה הרבה יותר קל.


מוזמנים לבוא להתנסות בתרגילים מהסוג הזה בשיעורים שלי בשבוע הבא:

- יום ראשון 9/1 בשעה 18:00 ובשעה 19:45

** אפשרות לשיעור זום ביום שלישי ב8:00


שיהיה שבוע טוב




7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page