top of page
  • Facebook
  • Instagram
חיפוש

תרגול יוגה ״חסכוני״

לאלו מביניכם שמכירים אותי, אני מ-א-ו-ד אוהבת להשתמש באביזרים בשיעורים שלי.


למה?


יש לך מספר סיבות, אציין כמה מהן כאן בקצרה:


  1. התאמת התנוחה למצב וצרכי הגוף - האביזרים מאפשרים לנו לא פעם להגיע לתנוחות שלא היינו יכולים להגיע אליהן בלעדיהם, או לפחות לא בצורה שמקדמת את מה שהתנוחה נועדה לעורר בגוף. כלומר, הם מאפשרים לנו להשיג את המירב מהתנוחה, ללא קשר ליכולות של הגוף שלנו.

  2. תמיכה שמאפשרת שהייה ממושכת בתנוחה - הרבה מהאפקט והרווח שניתן לקבל בתנוחה מגיע מתוך שהייה ממושכת בה. כשאנחנו שוהים בתנוחה לאט לאט הגוף נפתח, השרירים מתארכים, הנשימה מעמיקה, תהליכים פנימיים מתחילים לקרות... כשהגוף נתמך הוא צריך לעבוד פחות קשה בשימור של התנוחה ודרך כך יש לנו אפשרות לשהות זמן ארוך יותר בתנוחה ולהפיק ממנה יותר.

  3. תמיכה מאפשרת הרפייה - כשהגוף מקבל תמיכה מערכת העצבים שלנו מקבלת את המסר שהיא יכולה להרפות. האפשרות להרפות היא גם מאוד נעימה, אבל גם מאפשרת העמקה בתוך התנוחה, פתיחה הדרגתית של הגוף, העמקה של הנשימה.


אז אחרי שפרטתי כמה מהסיבות למה אביזרים הם מופלאים, לא לכולנו יש את כל האביזרים שהיינו רוצים וגם אם יש לנו אותם, הם לא תמיד נגישים לנו.


אז לפעמים אפשר לעשות ״קיצורי דרך״ או להיות חסכוניים ולהשתמש באביזר שלא תופס הרבה משקל, שאינו כבד ושלכולנו יש תחליף בשבילו בבית. זה טוב במיוחד כשנרצה לתרגל בזמן חופשה או נסיעה, לקחת הפוגה רגע מהמחשב באמצע יום עבודה או סתם כשמתחשק לנו לעבוד בצורה כזו מדי פעם.


בתמונה אתם יכולים לראות וריאציה חביבה עליי במיוחד של התנוחה סופטה בדהה קונסנה (supta badha konasana). כל מה שצריך בשבילה זה רצועה/חבל/חגורה/צעיף - לכל אחד מכם יש לפחות את אחד מהם בבית. סופטה בדהה קונסנה היא תנוחה של פתיחה את בית החזה ופתיחה של מפרקי הירך. היא תומכת בהעמקה שלך הנשימה, היא נעימה והיא תנוחה שלגמרי אפשר להרפות לתוכה.


לרוב כשמתרגלים אותה בשיעורים שלי היא דורשת 4 אביזרים שונים! בולסטר לתמיכה בעמוד השדרה, שמיכה לתמיכה בראש, קוביות לתמיכה בברכיים/ירכיים ורצועה לתמיכה בקרסוליים ובסקרום.


במקום זאת, אפשר פשוט לקחת רצועה, למקם אותה בחלק הקדמי של הקרסוליים ולאחוז את שני הקצוות שלה בכפות הידיים, קרוב אל הקרסוליים. הידיים שממוקמות קרוב אל כפות הרגליים מספקות תמיכה תחת מפרקי הירך ומאפשרות הרפייה של הברכיים לצדדים תוך ריכוך של המפשעות. האחיזה של הידיים קרוב אל הגוף וסיבוב הזרועות כלפי חוץ יוצרת הרמה של בית החזה ופתיחה עדינה שלו.


המורה שלי קראה לוריאציה הזו - סופטה בדהה קונסנה לנסיעות ואני מאוד מחבבת את השם הזה.

אבל האמת? אפשר לגמרי גם לעשות אותה סתם ככה, באמצע היום במשרד, בבית או בחוף הים.


מזמינה אתכם לנסות ולספר לי איך הייתה החוויה :)


שלכם,

יעל


6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page